Дебют режисера Тетяни Шумейко

9 грудня 2010 року в Чернігівському обласному академічному українському музично-драматичному театрі імені Т.Г. Шевченка відбулася прем’єра вистави “Вільні метелики” за п’єсою американського драматурга Леонарда Герша.
Режисер-постановник – дебютантка у сфері режисури Тетяна Шумейко, актриса театру і випускниця режисерського факультету заочної форми навчання Харківського університету мистецтв імені І. Котляревського.
Тетяна Шумейко відома чернігівському глядачу як талановита актриса, виконавиця ролей Дідони – “Енеїда” І. Котляревського, Луїзи – “Вісім люблячих жінок” Р. Тома, Настьони – “Живи і пам’ятай” В. Распутіна, Наталії Іванівни – “Три сестри” А. Чехова, Лукії – “Мати-наймичка” Т. Г. Шевченка, Проні Прокопівни – “Дамських справ майстер” за п’єсою М. Старицького “За двома зайцями”, одна з останніх її робіт – Мотря в музичній комедії “Кайдашева сім’я” за І. Нечуєм-Левицьким. Постановка вистави “Вільні метелики” була її дипломною роботою на базі нашого театру, і ось тепер отримує справжнє сценічне життя.

– Таню, чому саме цей твір ти обрала для своєї дипломної роботи, а також для показу його чернігівському глядачу як свій режисерський дебют?
– Мені близька ця тема, тому що сама за віком недалеко відійшла від героїв твору. “Вільні метелики” – це п’єса про молодь і для молоді, про те, що максималізм молодості вимагає для себе необмеженої свободи, свободи метелика, який пурхає, не замислюючись над тим, що життя не обмежується одним днем, не підозрює, що свобода – це перш за все відповідальність за іншу людину, в життя якої ти втрутився. Цей твір буде актуальним і повчальним доти, доки суспільство не почне будувати свої цінності на території любові.
– Враховуючи, що вистава поставлена за твором невідомого більшості глядачів автора, буде доцільним нагадати її короткий зміст.
– Сліпий від народження музикант Дональд Бейкер, який лише рік тому нічого не знав про світ поза його родинним гніздечком, розпочинає самостійне, незалежне від матері життя у Нью-Йорку. Він знайомиться зі своєю сусідкою по квартирі Джіл Теннер – дівчиною з волелюбним легким характером, не обтяженою зайвими моральними принципами, яка мріє стати актрисою. Вони закохуються, але, дізнавшись про сліпоту Дона, дівчина, спершу злякавшись, починає ще більше цікавитись його особистістю. Мати Дона, зненацька з’явившись у самий розпал почуттів сина і дівчини, не в змозі перешкодити їхнім відносинам. Але у розмові з Джіл їй вдається залякати дівчину відповідальністю за сліпого. Джіл робить спроби припинити їхні з Доном стосунки, на деякий час іде до закоханого в неї режисера Ральфа Остіна, але врешті решт повертається до коханого, бо тільки любов дає людині крила і надає сили для здобуття справжньої свободи. Тому ми і визначили образ вистави у вигляді метелика, що летить на свічку, і в полум’ї кохання не згорає, а перетворюється на Людину з великої літери. Вся атмосфера спектаклю – це хаос у космосі людської душі.
– Скільки дійових осіб у виставі і хто виконує головні ролі?
– Всього у виставі чотири дійові особи, але найбільше навантаження лежить на двох, це Дональд Бейкер і Джіл Теннер, ролі яких виконують Євген Бондар і Ольга Дущенко. Вони самі обрали ці ролі, адже саме вони свого часу запропонували мені взяти цю п’єсу для дипломної роботи, отже інших варіантів у мене не було. Роль матері Дона, місіс Бейкер, у прем’єрній виставі буде грати Вікторія Пеняєва, а роль Ральфа Остіна – Олександр Куковеров. Я дуже задоволена своїми акторами у виставі, а ще більше – вдячна їм за допомогу під час роботи над виставою і за дружню підтримку, коли я намагалася зробити з них повноцінних виконавців, а вони – зробити з мене повноцінного режисера.
– А кому ти найбільше завдячуєш у роботі, як режисер-початківець?
– Моєму наставнику в театрі – Вірі Андріївні Тимченко. Вона була і є моїм улюбленим режисером, я багато ролей зіграла у її виставах, а особливу підтримку з її боку я відчула під час роботі над виставою. Вона вказала мені на суттєві недоліки і в архітектоніці, і в трактуванні образів, і в динаміці подій у виставі. Все це нам усім дуже допомогло в роботі, величезне їй спасибі. І ще я дуже вдячна головному художнику театру Олександру Олександровичу Симоненку, котрий взявся за художнє оформлення “Метеликів”, у його сценографії нам стало легше і зрозуміліше існувати в сценічному просторі. Я також вдячна керівництву театру і всім технічним службам за можливість створення і показу вистави на сцені нашого театру.
– Через одинадцять днів після виходу прем’єри “Вільних метеликів”, а саме, 21 грудня, відбудеться ще одна важлива подія у твоїй професійній діяльності, як режисера – прем’єра Новорічної шоу-програми, до якої ти сама написала сценарій і здійснюєш її постановку. Хто ще працює над цією програмою?
– Танці ставить балетмейстер Ольга Шпаковська, художнє оформлення сцени Олександра Симоненка, музичні номери – Анатолій Дубровін і Дмитро Джевага, художник по світлу – В’ячеслав Василенко, задіяні всі технічні служби театру. У програмі будуть зайняті не лише молоді артисти та балет, а й майстри сцени старшого покоління творчого складу театру.
– Спасибі за інформацію. Залишається тільки побажати тобі і всім акторам, зайнятим у “Вільних метеликах” і в Новорічній шоу-програмі великого успіху, творчого натхнення, любові і визнання глядача, постійних аншлагів!
Розмову вела Ольга Зеленська, театрознавець
Сцена з вистави ‘Вільні метелики’. Місіс бейкер – арт. Тетяна Шумейко, Дональд Бейкер – арт. Євген Бондар.
‘Вільні метелики’. Дональд Бейкер – арт. Євген Бондар, Джил Теннер – арт. Ольга Дущенко

 

Ольга Зеленська, театрознавець.

Коментарі

Коментарів немає...

Хочете залишити коментар? Авторизуйтесь!
Придбати квиток

Авторизація