КЛАСИЧНЕ «БЕЗУМСТВО» – ЦЕ БУЛО КЛАСНО!

Написана понад 240 років тому, п’єса Бомарше «Безумний день, або Весілля Фігаро», яка принесла авторові світову славу, і досі не втратила своєї актуальності і привабливості.

За багаторічну історію існування вона безліч разів втілювалась у різноманітних режисерських інтерпретаціях та сценічних образах. І для театрального глядача вже склався стереотип про Фігаро – кмітливого, спритного, веселого інтригана, який вміє бути одночасно в декількох місцях. Проте, в цьому театральному сезоні на прем’єрному показі ми зустрілися з абсолютно іншим Фігаро. Режисер-постановник вистави, заслужений артист України Андрій Бакіров висвітлює образ головного героя зовсім у відмінному ракурсі. Фігаро – це філософ, це людинамисляча й мужня, яка власноруч творить своє життя.

Шалена динаміка, філігранно вибудувані мізансцени, гра світла – від насичених різнокольорових фонів до майже повного затемнення, коли лише звучать думки вголос – все це працює на глибинне розкриття образів героїв вистави, захоплює глядача стрімкістю розгортання подій, робить його співучасником цього фантастичного дійства.

Виразно і талановито упоралися виконавці як провідних, так і ролей другого плану, зі складним завданням – зіграти класичне «безумство» Бомарше по-сучасному, проводячи паралелі з реаліями сьогодення, наблизити своїх героїв до світогляду і сприйняття сьогоднішнім глядачем. Вийшло, насправді, класно! Артисти, утворюючи самобутні співзвучні дуети, гармонійно й елегантно взаємодіяли з іншими учасниками цього шаленого сценічного дійства, разом складаючи чудовий акторський ансамбль. У блискучому дуеті Сюзанни (арт. Ірина Лозовська) і Фігаро (арт. Євген Бондар) кожен з них був першою скрипкою. Дотепна й розумна, впевнена й веселаСюзанна, покоївка графині, достойна пара кмітливому й вигадливому Фігаро, графському домоуправителю. Серце дівчини відкрите для вірного кохання. А зворушлива відвертість знаменитого монологу Фігаро, його болючі переживання через можливу зраду коханої екстраполювалися в абсолютну тишу, що запала в глядацькій залі, аби не пропустити жодного слова, жодного поруху.

Ще одна пара – граф Альмавіва (засл.арт.України Олександр Куковєров) і графиня Розіна (засл.арт.України Оксана Гребенюк) – насправді блискуче двоголосся у хорі їхніх домочадців. Наскільки комедійно переконливою у своїх повсякчасних страхах і намаганнях все пояснити, що це був «тільки жарт» виглядала графиня, настільки смішним і безпорадним виглядає граф у своїх спробах викрити у зраді дружину й одночасному прагненні зрадити їй.

Постійний сміх у залі викликала кожна поява на сцені дуету самозакоханого лікаря Бартоло (нар.арт.України Валентин Судак) і вперто стурбованої власним одруженням кастелянши Марселіни (засл.арт.України Наталія Максименко). Їхні суперечливо-дружні стосунки вкотре засвідчили, як часто сміх і сльози тісно сусідять у житті.

Зовсім неоднозначно сприймалася парочка готової до будь-якої закоханості дочки садівника Франшети (арт. Наталія Пунтус) і графського пажа Керубіно (арт. Сергій Пунтус), хрещеника графині і, водночас, її поклонника, який був і привабливим, і кумедним, особливо внаслідок безкінечних перевдягань то в жіночі, то в чоловічі костюми.

Нестримним сміхом супроводжували глядачі репліки вічно п’яного садівника Антоніо (арт. Микола Мироненко) та недоречні зауваження Базиліо, вчителя музики графині (арт.Валентин Корінь). Гротескно-сатрично прозвучало тріо недолугих суддів (артисти Дмитро Літашов, Сергій Носенок, Павло Пугачов).

Іскорками, що приоздобили музичне оформлення вистави, зблиснули іронічний вокаліз Родріго (арт. Едуард Брагіда) та вокальні пасажі солістки придворного квартету (арт. Євгенія Василенко). Окрему увагу і оплески глядачів здобув квартет музикантів (артисти Валерія Денисенко, Оксана Коновалова, Людмила Горевалова, Євген Шевченко), що на контрасті з емоційно-тривожним електронним супроводом вистави музикою Вівальді звучав камерно і натурально, створюючи атмосферу графського замку.

Сучасна сценічна інтерпретація геніального твору Бомарше сьогоднішнім поколінням шевченківців, пречудово поставлені танцювальні сцени, виклично контрастні біло-чорно-червоні костюми виконавців і, головне, досконала гра акторів беззастережно захопили глядацьку залу, яка після закінчення вистави вибухнула шаленими оваціями та вигуками «Браво!».

Вітаючи творчий склад з успішною презентацією оновленої вистави, побажаємо феєричній комедії «Безумний день, або Весілля Фігаро» тривалого яскравого життя на сцені нашого театру, а шановним глядачам – приємних театральних вечорів разом з безсмертними героями Бомарше!

 

Раїса Міненко, 
керівник літературно-драматургічної 
частини театру

Коментарі

Коментарів немає...

Хочете залишити коментар? Авторизуйтесь!
Придбати квиток

Авторизація