Так збіглося у програмі «Чернігівського відлуння», що обидві вистави другого фестивального дня пов’язані зі світом музики. Денна вистава «Едіт Піаф» у виконанні Олени Дудич перенесла глядачів у музичний простір видатної французької співачки ХХ століття, а вечірня вистава «Соло з оркестрової ями» у виконанні Еліаса Файнгерша беззастережно захопила глядацьку залу оригінальною гумористичною трактовкою класичних оперних творів різних авторів і часів.
Мала сцена, на якій Олена Дудич виразно і хвилююче створювала образ Едіт Піаф, виявилася замалою для усіх бажаючих потрапити на цю виставу (прийшлося додавати стільці для розміщення інших учасників фестивалю).
Маленька беззахисна дівчинка, що збирає копійки на батьківському акробатичному шоу; нікому невідома вулична співачка без освіти, без домівки, без майбутнього; улюблениця елітного паризького кабаре; всесвітньо відома співачка, що гастролює країнами Європи й Америки і збирає величезні зали захоплених шанувальників; величезної духовної міці жінка, яка після втрати свого кохання змогла віднайти в собі сили повернутися на сцену і знову заспівати – такою різною і по-новому зрозумілою постає перед нами славетна Едіт Піаф у творчому прочитанні і талановитому виконанні білоруської актриси Олени Дудич. Квіти і захоплені оплески зворушених до глибини душі глядачів були красномовним додатком до врученого їй диплому учасника XVIII Міжнародного театрального фестивалю моновистав «Чернігівське відлуння».
А дійство на великій сцені увечері розпочалося навіть раніше офіційного оголошення. Ще не закінчили ведучі оповідати про виконавця та короткий зміст вечірньої вистави, а на сцені вже з’явився задерикуватий хлопчина у картузі, який спочатку «допомагав» ведучим з перекладом на англійську, а потім спокійнісінько продовжив російською свою розповідь музиканта, що «підпрацьовував другим тромбоном» у славнозвісному оркестрі Метрополітен Опера в Нью-Йорку. І тут почалася справжня музична феєрія. Реалії його буднів, відображені дивовижними мелодійними замальовками, несподівано і кумедно перепліталися з парадоксальною трактовкою музичних фрагментів з відомих опер. Музика Бізе, Верді, Пуччіні, Глюка звучала захоплююче завдяки оригінальному аранжуванню виконавця, а віртуозне володіння інструментом та використання так званої «живої електроніки» дійсно створювали враження звучання цілого оркестру.
До останньої заключної ноти цієї надзвичайної, абсолютно не схожої ні на що раніше бачене авторської роботи увага глядачів була прикута до сценічного дійства. Вони невідривно слідкували за кожною витівкою актора, відгукувалися оплесками на запаморочливі пасажі тромбону, дружно
сміялися з жартівливих сценок, якими було щедро насичене сценічне дійство. А коли наприкінці вистави, відкликаючись на глядацькі «Браво!» і «Біс!», Еліас Файнгерш виконав «Колискову для дорослого чоловіка», вкотре продемонструвавши надзвичайно майстерне володіння тромбоном, зал просто вибухнув оваціями, довго не відпускаючи актора зі сцени. І лише повідомлення художнього керівника театру Андрія Бакірова (який вручав диплом учасника XVIII Міжнародного театрального фестивалю моновистав «Чернігівське відлуння») про досягнуту домовленість щодо наступного приїзду до Чернігова «золотого тромбону Європи» дала можливість ведучим повідомити про вистави третього дня фестивалю.
Тож будемо разом чекати на денну виставу «Третя молитва» у виконанні київської актриси Ганни Яремчук, яка відбуватиметься на малій сцені, та вечірню виставу «Кабаре», яку представлятиме американський актор Бремнер Даті на великій сцені театру.
Щиро бажаємо учасникам фестивалю «Чернігівське відлуння» успішних виступів на чернігівській сцені, а шанувальникам театру – нових цікавих зустрічей зі сценічним мистецтвом різних країн і народів.
Раїса Міненко,
керівник літературно-драматургічної
частини театру