Вітаємо шанувальників сценічного мистецтва з новою прем’єрою, яка відбулася на завершення ювілейного театрального сезону в Чернігівському обласному академічному українському музично-драматичному театрі імені Т.Г.Шевченка. Цього разу режисер-постановник театру, заслужений діяч мистецтв України Віра Тимченко представила до уваги глядачів музичну комедію «Майська ніч» одного з корифеїв вітчизняного театру Михайла Старицького за однойменною повістю класика української літератури Миколи Гоголя.
З перших хвилин сценічного дійства глядачів захопило розмаїття кольорів і звуків чарівливої весняної ночі – тут і переливчасті рулади солов’їв, і стрекотання коників, і дзвінкоголосі співи гуртів хлопців та дівчат, що навперейми звучать з близьких і далеких вулиць українського села, яке купається у п’янкому ароматі квітучих садів. Гнучкі дівочі постаті у заквітчаних вінках переплітаються в обрядовому танці, наповнюючи атмосферу очікуванням кохання і щасливої долі. Молодечі витівки козаків додають колоритного відчуття буяння в крові весняних струменів.
Справжню магію української ночі, відтворену на сцені світлом, кольором, звуком, органічно доповнює розповідь сина сільського голови Левка (артист Владислав Лещенко) про погублену відьмою Панночку та довірливе співчуття його коханої дівчини Галі (артистка Лариса Кравчук) нещасній долі утопленої.
І яких тільки чудасій не трапляється цієї дивної «майської ночі». Старий та кривий на одне око сільський голова (артист Валентин Корінь) присватується до нареченої свого сина. Ватага парубків на чолі з Левком виставляє на посміховисько залицяння підтоптаного голови до сільських молодиць. Задрімавши на березі озера, Левко на прохання утопленої Панночки (артистка Олена Стаценко) відшукує серед танцюючих русалок відьму та отримує у винагороду записку начебто «від самого пана комісара». Вельми вчений писар (артист Альберт Лукашов), претендуючи на взаємність звабливої вдовиці Горпини (артистка Наталія Гнатенко), мимохіть допомагає Левкові отримати батькове благословення на шлюб зі своєю коханою Галею.
Запам’ятаються глядачеві і характерні портрети повсякчас хмільного дядька Каленика (заслужений артист України Олександр Куковєров) та заповзятливого винокура Явтуха (артист Микола Лемешко). Почасти викликали сміх у залі колоритно-комедійні постаті боягузливих соцьких (артисти Дмитро Літашов і Микола Мироненко).
На окрему увагу заслуговує музичний супровід вистави, дбайливо підібраний режисером-постановником (тут і класичні твори Миколи Лисенка та Миколи Римського-Корсакова, і барвиста палітра українських народних пісень) та майстерно виконаний оркестром театру під орудою диригента Олексія Рощака. Різноманітні, талановито поставлені балетмейстером
Ольгою Шпаковською хореографічні композиції, починаючи з прологу і закінчуючи фінальною сценою, гармонійно наповнюють сюжетну лінію пластичною виразністю. Яскравими акцентами, що посилюють передачу глядачеві задуму постановника, завдячує вистава творчому підходу хормейстера, заслуженого працівника культури України Миколи Борща та світлої пам’яті концертмейстера Тетяни Ковинцевої (яка пішла з життя за декілька днів до прем’єрного показу).
Відповідний настрій глядачів створює фантазійне художнє оформлення сцени художником Людмилою Ковальчук, творчі рішення художника по костюмах Ганни Тищенко, високопрофесійна робота майстра з освітлення В’ячеслава Василенка, звукорежисерів Анатолія Дубровіна і Дмитра Джеваги. У масових сценах та хоровому супроводі вистави задіяний майже весь творчий склад театру, що захопило глядачів енергетикою масштабного сценічного дійства, яке динамічно розгорталося упродовж двох дій спектаклю.
Всесильна магія чарівливої української ночі завдяки емоційній грі акторів заполонила глядацьку залу, викликала бурхливі овації глядачів, вдячних за подарований чудовий мистецький вечір.
Вітаючи творчий склад з успішною прем’єрою, побажаємо музичній комедії «Майська ніч» за твором Миколи Гоголя тривалого сценічного життя, а шанувальникам Чернігівського театру – нових цікавих зустрічей у наступному театральному сезоні.
Раїса Міненко,
керівник літературно-драматургічної
частини театру